ISTORIJA DIZAJNA

opis predmeta

U okviru predmeta istorija dizajna studenti stiču znanja o osnovnim funkcijama i formama vizu-elne komunikacije počevši od najranijih, prvobitnih oblika do vodećih pravaca i predstavnika dizajna postmodernog doba. Cilj je upoznavanje sa osnovnim konceptima i polazištima u istoriji dizajna počevši od najranijih oblika vizuelne komunikacije, kakvi su piktogrami, hijeroglifi, ka-ligrafija, srednjovekovna iluminacija, preko pronalaska štampe, različitih oblika tipografije, do fotografije, dijagrama, postmodernog dizajna i savremenih dizajn studija.
Studenti se osposobljavaju za razumevanje i poznavanje različitih idejnih okvira, vizuelnih formi, polazišta i pravaca dizajna.Savladavanjem sadržaja predviđenih u okviru nastavnog plana ovog predmeta formira se osnovna teorijska obrazovna platforma budućeg dizajnera.

BUTCHER BILLY
Seminarski rad

 

“Volim da stvaram slobodno i tada realizujem delove umetnosti pod utiskom atmosfere u filmu Tima Bartona, s potezima četkice Salvadora Dalija, uz zvuke iz ranog albuma Dejvida Bovija”.

Butcher Billy

Inspiracija

     Butcher Billy je savremeni brazilski ilustrator sa jedinstvenim pristupom. Još kao na dete, osamdesetih godina, na njega su veliki utisak ostavljali crtani filmovi, muzika sa radija, stripovi, filmovi… Za njega su likovi kao što su pank pevač Jan Kurtis (Ian Curtis) ili Džoni Roten (Johnny Rotten) iz Seks Pistolsa (Sex Pistols) bili isto toliko kultni likovi, kao na primer Supermen ili Betmen. I tako je počeo da se rađa njegov stil. On crpi ideje i likove iz pop kulture, a zatim ih objedinjuje na jedinstven način kroz pop art, kao likove Amy Winehouse i Wonder Woman, Volter Vajta (Walter White) iz popularne TV serije Breaking Bad i Vočmena (Watchmen) junakom iz filma Nadzirači (2009), zatim frontmena grupe Smits, Morisija (Morrissay) i Supermena i mnoge druge. Njegova dela su ironična, duhovita i postmoderna.

 

Stil

     Pop art sa velikim retro uticajem muzike, stripova, filmova, igara, televizije i umetnosti. Kombinuje ih sve zajedno i suptilno prikazuje kroz pop art. Sva njegova dela su nostalgična i publici ostavljaju svež utisak na poznatoj sceni. Voli da stvari prikazuje jednostavno. Za početak skicira svoje ideje na salvetama u barovima, a onda ih prenosi u svoj laptop kako bi stvorito čistu, jasnu sliku. Koristi osnovne boje i jake oblike. Iako stvara svoj rad digitalno, on apsorbuje kroz tipografiju likove i kreativne koncepte 70-ih, 80-ih i 90-ih godina, takođe, voli da unese malo nesavršenosti pre-informatičke ere. Njegovi konačni radovi su veoma kohezivni i direktni, uz često korišćenje strip estetike i snažne palete boja.

 

Uticaj

Veliki uticaj na njegov rad su imali Banksy, Steve Ditko, Shigeru Miyamoto, Malcolm McLaren i Andy Warhol.Inspirsan njihovim delima, nikada mu nije ponestajalo raspoloženja i koncepta za istraživanje.

Anđela Knežević

Redizajn studenata prve godine.